loading...
قالیشویی غرب تهران
علیرضا مرادی بازدید : 63 پنجشنبه 09 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

5 روش درخشان برای شستن پرده های توری و ابریشمی


پرده های توری و ابریشمی نیز سفید ، کرم یا رنگ روشن مورد علاقه خانم های ایرانی است ، زیرا ضمن انتقال نور به خانه جلوه زیبایی به اتاق نشیمن یا اتاق خواب می بخشد. به همین دلیل ، شستن پرده های توری و ابریشمی برای از بین بردن گرد و غبار و دوده بسیار مهم است.

فرقی نمی کند شما از آن دسته افرادی هستید که می خواهید توری یا پارچه ابریشم را با دست در خانه بشویید یا ترجیح می دهید پرده ابریشم را در ماشین لباسشویی بشویید ، باید نکاتی را رعایت کنید زیرا یک پرده کثیف ممکن است مرده و تغییر کند برای روشن کردن و سفید کردن پرده به هدف خود نرسید و فقط یک پرده مات و مات روی دستان خود بگذارید.

هرگز اجازه ندهید پرده توری یا ابریشمی آنقدر کثیف شود که مجبور شوید آن را کاملاً بشویید. زیرا اگر بخواهید پرده را چند باره و به قصد سفیدی و خلوص بشویید ، سازگاری زیاد آن آسیب می بیند. از آنجا که این پرده ها کثیف هستند ، توصیه می شود هر از گاهی پرده های خانه ، به ویژه پرده های توری یا ابریشمی را بشویید. همچنین ، اگر پرده ها را در فواصل کوتاه بشویید ، چرک نمی میرد ، گرد و غبار از بین می رود و میزان ذرات آلرژی زا و عوامل بیماری زا در خانه کمتر می شود.

اما علاوه بر نیاز به شستن پرده ، توصیه می کنیم گوشه های پرده را قبل از شستن پرده های توری یا ابریشمی بشویید. اگر رنگ پرده تغییر نکرد یا بافت ابریشم یا مش آسیب ندید ، کل پرده را در دمای مناسب بشویید.

مواد پرده های توری و ابریشمی بسیار نازک است و در کوچکترین اشتباهی امکان پارگی و آسیب دیدن پارچه وجود دارد. اگر می خواهید شستن پرده های توری یا حریر سفید را شروع کنید ، موارد زیر را در نظر بگیرید:

مراحل شستن پرده های توری سفید و ابریشمی


 پرده ابریشم یا توری را از پرده جدا کنید
برای شستن پرده های توری و ابریشمی ، آنها را با دقت از پرده جدا کنید. به خاطر داشته باشید که اولین قدم بسیار مهم است ، زیرا بافت توری یا پرده ابریشمی بسیار ظریف و آسیب پذیر است و با کمی فشار یا خطا امکان پارگی وجود دارد.

پرده را در آب ولرم قرار دهید
ابتدا پرده را در یک لگن یا وان بزرگ قرار داده و ظرف را با آب ولرم و سرد پر کنید. به خاطر داشته باشید که بهتر است قبل از افزودن مایع یا پودر لباسشویی ، پرده را چند دقیقه در آب خیس کنید تا گرد و غبار خالی شود. پیشنهاد می کنم ابتدا پرده را خیس کنید و آب گل آلود و دوباره لگن را خالی کنید یا وان را با آب پر کنید. این امر خصوصاً برای شستن چرک مرده توصیه می شود.

 مواد شوینده اضافه کنید
وقتی پرده کاملاً خیس شد ، کمی مایع یا پودر تمیز کننده منظم به پرده اضافه کنید. مواد شوینده شما نباید آنقدر محکم باشد که به بافت ظریف تور یا ابریشم آسیب برساند و نباید آنقدر ضعیف باشد که شبکه یا پرده ابریشم را تمیز نکند. پیشنهاد می کنم از صابون پودر شده یا صابون کودک استفاده کنید که در عطاری ها و فروشگاه ها به فروش می رسد. صابون قدیمی کودک که همه ما با آن آشنا هستیم پرده ها را روشن می کند.

پرده ابریشم یا توری را هرگز با فشار و فشار شستشو ندهید. پرده توری یا ابریشمی بافت ظریفی دارد و حتی ناخن های بلند شما می تواند باعث ترک یا پارگی پرده شود. بنابراین ، این نوع پرده را تا حد ممکن با دقت بشویید.

شستن پرده و توری ابریشم
 دوباره بشویید
پس از شستن دقیق پرده های ابریشم و ابریشم بدون گرفتن ، آب کثیف اصلی را دور ریخته و دوباره آب سرد را روی پرده ها بریزید تا مایع تمیز کننده یا گرد و غبار پرده ها پاک شود. مرحله شستشو را چندین بار تکرار کنید تا زمانی که توری یا پرده ابریشم از مواد شوینده پاک نشود.

سرکه اضافه کنید
هنگامی که پاک کننده را از روی پرده ابریشم یا توری جدا می کنید ، آب سرد را در یک لگن یا کاسه بریزید و مقدار کمی سرکه به آب اضافه کنید. سرکه به حفظ رنگ پارچه هنگام شستن کمک می کند و پرده های توری را با موفقیت سفید می کند.

با این حال ، مراقب باشید که هرگز توری سفید یا پرده ابریشم را برای مدت طولانی در یک ظرف آب حاوی سرکه نگذارید. زیرا می تواند تأثیر منفی داشته باشد و باعث تغییر رنگ پرده شود.

همچنین می توانید از نمک و جوش شیرین برای سفید و روشن شدن بیشتر پرده های خود استفاده کنید و همزمان با افزودن سرکه ، به جای آن نمک یا جوش شیرین اضافه کنید.

پرده را از لگن بردارید
پس از شستن آخرین بار پرده و بیرون آوردن سرکه از پرده توری یا ابریشم ، پرده را از آب خارج کنید. به هیچ عنوان نباید یک پارچه توری یا ابریشمی برای مدت طولانی در آب قرار گیرد ، زیرا بافت پارچه آسیب می بیند.

هنگام برداشتن پرده از لگن یا ظرف ، آن را روی پارچه یا حوله تمیز قرار دهید. مطمئن شوید که پرده روی پارچه صاف است تا چروک نشود. این روش کمک می کند تا آب اضافی از پرده توری یا ابریشم پاک شود.

پرده را از پرده آویزان کنید
اگر نمی خواهید پرده های شما چروک شود ، هنگامی که پرده توری یا ابریشمی کمی مرطوب است ، یک میله پرده آویزان کنید. اگر این اتفاق ناخواسته رخ داد ، می توانید واشر پرده را در خشک کن بگذارید تا صاف و مرتب شود.

هرگز پرده های توری یا ابریشمی را در خشک کن قرار ندهید ، زیرا به بافت توری و پارچه ابریشمی آسیب جدی وارد می کند. بنابراین ، بهترین روش برای خشک کردن پرده ، آویختن آن از میله پرده است تا در حالت خاص خود خشک شود.

توجه: قبل از آویزان کردن پرده ها ، پرده ها و پنجره ها را تمیز کنید. زیرا پرده مرطوب به سرعت گرد و غبار و آلودگی را جذب می کند و پرده تمیز را دوباره کثیف می کند.

نکاتی برای شستن پرده های توری و ابریشمی
شستن پرده های توری و ابریشمی نیاز به دقت و لطافت زیادی دارد. بنابراین ، اگر نمی خواهید به پرده ابریشم یا بافت مش خانه آسیب بزنید ، توصیه می کنیم به نکات زیر توجه کنید:

آب سرد هنگام شستن پرده های توری و ابریشمی چقدر مهم است؟
اگر می خواهید پرده تور ابریشم را در ماشین لباسشویی بشویید ، از سیستم آب سرد استفاده کنید. زیرا آب گرم می تواند به بافت آسیب برساند.

پاک کننده هایی که استفاده می کنید باید نرمال باشند. زیرا یک پاک کننده قوی به ابریشم و بافت ظریف مش آسیب می رساند.

همچنین هرگز از خشک کن استفاده نکنید. خشک کن با سرعت بالا حرکت می کند و باعث پارگی یا پیچ خوردگی پارچه می شود.

شستن پرده های ابریشم
تا آنجا که ممکن است از آهن برای اتو کردن پرده های ابریشمی یا توری استفاده نکنید. بخار آهن به پارچه پرده آسیب می رساند. اگر می خواهید پرده های ابریشمی یا توری را اتو کنید ، از بخارپز استفاده نکنید و آن را در خشک کن پرده ای مخصوص بگذارید.

رنگ آمیزی پرده های ابریشمی و توری


اگر لکه ای روی پرده ابریشم یا پرده توری خانه شما ایجاد شده است و نمی خواهید کل پرده را بشویید ، روی همان قسمت پرده کمی ماده شوینده یا سرکه با آب سرد بریزید تا پرده ابریشم لکه دار شود. در صورت لزوم می توانید از این روش استفاده کنید. چندین بار این کار را تکرار کنید تا لکه کاملا پاک شود.

از بین بردن لکه های پرده های توری یا ابریشمی کمی دشوار است ، اما لازم نیست نگران این موضوع باشید. رنگ آمیزی پرده توری یا ابریشمی به کمی صبر نیاز دارد.

پرده های ابریشمی یا توری نباید در معرض گرمای شدید آب قرار بگیرند و گاهی اوقات شما به مواد شوینده مخصوص نیاز دارید.

شستشو

اگرچه پرده کنار پنجره شما تمیز و رنگارنگ به نظر می رسد ، اما تمام آلودگی هوای داخلی و خارجی وارد بافت پرده می شود و پرده خانه به تدریج مرده و خاک سیاه می شود. بنابراین ، برای جلوگیری از آلرژی و حساسیت ، توصیه می کنیم که به شستن پرده ها توجه بیشتری داشته باشید. اما قبل از شستن به ظاهر آن توجه کنید.

اگر پرده منزل شما گران است یا بافت ظریفی دارد یا در شستن آن تردید دارید ، به دنبال خشکشویی مطمئن باشید. امروزه لباسشویی آنلاین می تواند در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند و لباس و پرده های شما را تمیز و اتو نگه دارد.

با این حال ، باز و نصب پرده دشوارتر از شستن آن است. به همین دلیل لباسشویی آنلاین DigiWash از صفر تا صد شستشوی پرده به شما کمک می کند. متخصصان لباسشویی لکه و نوع پرده را شناسایی کرده ، پرده را باز کرده و به لباسشویی ارجاع می دهند. سپس پرده تمیز را به درب شما تحویل می دهند و آن را برای شما نصب می کنند.

utfutfuyv

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 28
  • بازدید ماه : 35
  • بازدید سال : 1,277
  • بازدید کلی : 2,925